Rekuperační brzdný systém

Co je to rekuperační brzdný systém a jak jej využívají užitkové elektromobily Alké?

Existují různé typy elektrických motorů, Alké-elektromobily používají speciální  nejnovější generaci motorů na střídavý proud, s výkonem 8-11kW a  14 kW (24 kW pro XT 320E). Tento elektrický motor při běžném provozu přijímá elektrickou energii z baterie. Během brzdění  motor pracuje jako dynamo a generuje energii,  která místo toho, aby zbytečně  ohřívala brzdy, je odeslána do pohonných akumulátorů. To  pro elektromobil znamená  nižší průměrnou spotřebu a následně vyšší účinnost. Studie provedené na univerzitách prokázaly  skutečný přínos této inovace a odhaduje se, že můžete získat úsporu ve výši asi 30%. Tato hodnota je dosažena především v pracovních situacích typu   rozjet - zastavit, typická právě při práci v technických službách.

Abychom lépe vysvětlili, jak regenerační brzdění pracuje uvedeme praktický příklad:

Srovnáme-li např. svoz odpadkových košů  s elektromobily s regeneračním brzdovým systémem a diesel / benzinovými motory.

Použijeme-li vozidlo se zážehovým nebo vznětovým motorem pro sběr odpadu máme řadu nevýhod:

  • Vozidlo spotřebovává a znečišťuje životní prostředí, i když je v klidu i při zatížení.
  • Při každé zastávce  vozidlo  brzdí a ztrácí energii, kromě toho, že dochází k vysokému opotřebení brzd.
  • Tradiční vozidlo nemá na začátku dostatečný točivý moment, takže motory nemají dobrou energetickou účinnost.

Pokud budeme používat elektromobil s rekuperačním brzdovým systémem:

  • Elektromobil nespotřebovává a neznečišťuje životní prostředí.
  • Během brzdění využívá většinu energie tak, že se dobíjí baterie.
  • Při startu má elektromobil  alke  maximální točivý moment při nulových otáčkách za   minutu, pak má také maximální účinnost.

 

Napište nám