Konstrukce náprav

Společnost ALKE používá kombinaci náprav Mac Pherson a De-Dion pro zajištění těch nejlepších jízdních vlastností.

Přední náprava : Mac Pherson

Používá se i u vysoce výkonných vozů, jako je např. Porsche ,  BMW nebo Mercedes-Benz.

Jednoduchá polonáprava typu MacPherson u pravého předního kola vozidla s poháněnou zadní nápravou.

červeně = závěs kola
modře = dolní rameno
světle modře = řídicí tyč
fialově (dole) = stabilizátor
fialově (nahoře) = vinutá pružina
žlutě = válcová vzpěra obsahující tlumič pérování

Nese jméno hraběte S. MacPhersona, který tuto konstrukci vyvinul. Ale byť je po něm nazvána, ve skutečnosti ji vynalezl konstruktér Fornaca v automobilce Fiat ve 20. letech 20. století.
Prvním vozem využívajícím nápravu MacPherson byl Ford .
Konstrukce se používá pro přední nápravu, kde poskytuje rejdový čep a závěs kola.
Ke skutečnému úspěchu náprava MacPherson potřebovala zavedení samonosné (též monokokové) konstrukce karoserie, protože potřebuje hodně svislého prostoru a pevné horní ukotvení, které samonosná karoserie může poskytnout, přičemž je výhodná též díky schopnosti rozkládat rázy. Náprava MacPherson obvykle obsahuje (v každé polonápravě) jak vinutou pružinu, kterou je vozidlo odpruženo, tak i tlumič pérování, který je obvykle v teleskopickém provedení a je zamontován do polonápravy. Obvykle je zde také řídicí rameno (spojené s řídicí tyčí) zabudované do dolní vnitřní části.

Celý komplet je velmi jednoduchý a může být představován jako funkční celek. Díky nepřítomnosti horního ramena je k dispozici více příčného prostoru pro motor, což je užitečné pro malé vozy. Z těchto důvodů se náprava MacPherson stala všudypřítomnou u nízkonákladových výrobců. Navíc nabízí také jednoduchou metodu pro seřizování geometrie nápravy.

Zadní náprava: De-Dion se stabilizátorem, zaručí přilnavost všech kol a to i v nerovném terénu.

Náprava De Dion je  typem konstrukce zadní hnací nápravy. Tato konstrukce spojuje přednosti nezávislého zavěšení kol a tuhé nápravy. Na rozdíl od úhlové nápravy jsou kola nápravy De Dion spojena tuhým nosníkem, čímž je fixována jejich vzájemná poloha (podobně jako u tuhé nápravy). Ale na rozdíl od tuhé zadní poháněné nápravy je u nápravy De Dion rozvodovka spojena s rámem nebo karoserií, je tedy součástí odpružených hmot.
Oproti tuhé nápravě má náprava De Dion nižší neodpružené hmoty, i proto ji používá  řada sportovních vozů, především  Alfa Romeo. 

Napište nám